weby pro nejsevernější čechy

Cyklovýlet na Sychrov nabízí romantiku i krásné výhledy

Rozhledna, novogotický zámek, chladivé říční údolí, lesy a louky. Malebné výhledy skýtá cyklistický výlet jižním cípem Liberecka, jehož trasa vede z Liberce na zámek Sychrov a zpět.

Z Liberce se vyjíždí po cyklotrase Ondra-Nisa číslo 14 směrem na Pilínkov a Minkovice až na Rašovku. Po zvládnutí táhlého stoupání si lze u rozhledny Rašovka udělat krátkou přestávku na vydýchání, za dobrého počasí se navíc z jejího ochozu nabízí výhledy do kraje. Odměna za předchozí námahu je příjemná: přes Proseč pod Ještědem až do Domaslavic se jede z kopce. Přes Sobotice a Hradčany pokračuje trasa až do Trávníčku a dále na Třtí.

„Cykloturistikou jsou přetížené v současné době zejména  horské oblasti. Podhůří ale poskytuje mnoho možností zajímavých cyklistických i turistických tras. V případě této trasy máte jako bonus možnost navštívit zámek Sychrov,“ uvedla výlet Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje

Krátké stoupání přivede do malé obce Sychrov, která skrývá poklad. Novogotický zámek, který sloužil jako rezidence francouzského rodu Rohanů. Kdo má rád pohádky, mohl zámek vidět třeba ve Zlatovlásce nebo v Nesmrtelné tetě. Lze doporučit prohlídku interiérů i přilehlé zahrady, ve které je zajímavá oranžérie, kde nabízí kávu  a dezerty.

Ze Sychrova pokračuje výlet po trase číslo 3044 s osvěžujícím sjezdem do údolí Mohelky. Po odbočení vpravo na křižovatce následuje jízda zámeckou oborou. Na další křižovatce se stočí cesta pro změnu doprava do kopce, kde čeká předposlední stoupání na této trase. Cesta je romantická, vede lesem a loukami.

Hodkovice nad Mohelkou jsou klidné městečko, které se nejprve představí barokním kostelem svatého Prokopa. U něj se odbočí vpravo dolů a pokračuje rovně až na náměstí. Napojení na další část cyklostezky čeká po průjezdu kolem místní radnice, dlouhou ulicí na kruhový objezd, na kterém se vyjíždí prvním výjezdem. Na druhém přechodu pro chodce následuje odbočka vlevo do sídliště. Tam totiž pokračuje cyklostezka číslo 14 B přes Jeřmanice na Dlouhý Most, a dál do Liberce.